sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Hiihtoloman saldoa

Niin se loma vaan hurahti ohi. Kotoilessa meni koko viikko, ja ehti tehdä käsitöitäkin.

Tein itselleni kesäsukat. Lankana arvaan olevan Nalle kukkaketo tai joku sellainen, vyöte oli jo kadonnut. Ja huomioikaa, että kerrankin mun hermo kesti tehä raidat samoille kohdille. Eikä vaatinut edes paljon purkaamista..


Vauvan sukatkin tuli väsättyä samasta langasta, että pääsin taas yhdestä lankakerästä eroon.


Tässä on vauvan tossut. Tulos ei oikein mielyttänyt itseäni. Tossuista tuli jotenkin pitkät, vaikka samalla ohjeella tein kuin viimeksi.


Loman suurena tavoitteena oli opetella ontelokutomista. Tahtoisin tehdä kirjolapasia ja -sukkia, mutta minua ärsyttää ne langankuljetukset. Joko ne ovat niin löysiä, että sormet tarttuu lankoihin tai kuvio alkaa kiristämään. Ehkäpä tässä ontelokutomisessa on minun pelastus. Hidastahan tuo on tehdä.. Vielä pitäisi tutkia että kuinka onnistuisi kavennukset ja lisäykset. Kiltimmät tunnistavat koetyöstäni kettukarkin logon. Silmien kohdalla työ alkoi luistamaan.  Tämä tosiaan oli vaan koetyö, mutta sattumalta juuri hikirannekkeen kokoinen :) (Eli  "oikealla" puolella kettu on punainen ja "nurjalla" puolella keltainen.)











Minulla on aina juuri oikean kokoinen puikko kateissa, kun aloitan uuden työn. Siksi päätin väsätä tälläisen "pussukan", jossa on jokaiselle puikkokoolle oma lokerikko. "Pussukan" saa käärittyä ja solmittua rusetilla kasaan. Ennen kuin kukaan ehtii ihmetellä kieroja ompeleita, niin voin myöntää, että ompelukone ja minä ei olla toimiva pari.











Pari työtä jäi toki kesken. Niistä lisää, kun ovat valmiita..

1 kommentti: